16 juli 2021

Vlinder mee

Langzame start

Door het koude voorjaar komen de vlinders maar langzaam op gang. En dat is te merken aan de tuinvlindertelling!  De afgelopen week kwam de atalanta opeens sterk opzetten en ook de komende dagen zullen er vast meer tuinvlinders te zien zijn! Noteer de vlinders die u ziet in uw tuin. Via www.vlindermee.nl kunt u de vlinders aan De Vlinderstichting doorgeven.

Geef je vlinders door

Voorlopige top 5

1. Atalanta
  2. Klein koolwitje
  3. Groot koolwitje
  4. Bruin zandoogje
  5. Dagpauwoog

Bekijk de tussenstand

Eerder bericht

———————————————————————————-

Eindelijk! Na een lange aanloop laat de zomer zich zien. Tijd om de tuin verder in te richten met planten en bloemen die geschikt zijn voor vlinders en bijen. Dan bent u klaar voor de tuinvindertelling, die van 3 t/m 25 juli 2021 wordt gehouden.

Voer voor vlinders

Planten die veel nectar bieden zijn belangrijk. Niet alleen voor vlinders, maar ook voor bijen en andere insecten.

Lees verder op de website van de vlinderstichting