13 mei 2022

Onderscheidingen voor KBO-ers

Op 26 april zijn er 4 onderscheidingen uitgereikt aan KBO vrijwilligers: Frans Eijsink, Jo van der Putten, Hugo van Rosmalen, Marius van Veghel.

Reeds op 23 mei is Henry Thijssen benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Henry Thijssen is zaterdag 23 april koninklijk onderscheiden. Henry Thijssen is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau vanwege ruim 40 jaar vrijwilligerswerk voor de biljartsport en nog vele organisaties. Van 1980 – 2022, is Henry Thijssen meer dan 40 jaar vrijwilliger met een uniek aantal functies.

Naast de biljartsport, verzorgt Henry sedert 2004, computer instructies, is helpdesk medewerker en applicatie beheerder bij de KBO bond voor ouderen en eerder het Rigom (ons Welzijn). Vanaf 2006 Seniorweb docent ambassadeur en sedert 2008 coördinator leslocatie Heesch. In 2012 kwam daar het beheer van website KBO Heesch bij. Zie ook het eerdere artikel op de website

Frans Eijsink is benoemd tot in Lid in de Orde van Oranje Nassau en koninklijk onderscheiden voor onder andere zijn werk als vrijwilliger in de korfbalsport in zowel Zevenaar, Maastricht als Oss. In Oss zette hij zich in voor fusiebesprekingen tussen Korfbalvereniging Organon en DOT. Daarnaast was hij actief als bestuurslid en voorzitter van Stichting Dierenopvang Maasland. Ook de KBO kan en kon op hem rekenen. Hij was er vrijwilliger, waarnemend secretaris en medeoprichter van het KBO-koor Con Amor. Ook is hij kartrekker van de KBO-fietsclub, vrijwilliger voor Vluchtelingen Werk en als taalcoach actief bij Ons Welzijn.

Jo van der Putten is benoemd tot in Lid in de Orde van Oranje Nassau en is al zo’n veertig jaar bestuurlijk actief, onder andere als penningmeester van Ons Middelbaar Onderwijs van het Maaslandcollege en de Vincent van Gogh havo in Oss. Ook was hij penningmeester, (vice)voorzitter en vrijwilliger bij Sint Joseph Stichting (Gemeenschapshuis De Pas) in Heesch. Hij was een van de oprichters en secretaris van zwembad ‘t Kuipke. Op dit moment is hij vrijwilliger bij de KBO afdeling Heesch en belastingadviseur. Daarnaast is hij penningmeester van het KBO-koor Con Amore.

Hugo van Rosmalen is benoemd tot in Lid in de Orde van Oranje Nassau  en is al jarenlang actief bij vereniging Scouting Heesch. Hij is gestart als staflid bij de Gidsen in 1995. Hij was bestuurslid en ontwikkelde en gaf op regionaal niveau trainingsprogramma’s voor nieuwe stafleden. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het onderhoud van het scoutinggebouw. Hij is een allrounder binnen de scouting. Sinds drie jaar geeft hij cursussen verkeersveiligheid voor de KBO.

Marius van Veghel is benoemd tot in Lid in de Orde van Oranje Nassau en zet zich al meer dan veertig jaar in voor de samenleving. Zo is hij vrijwilliger bij parochie De Goede Herder in Heesch, onder andere als collectant, misdienaar, acoliet en coördinator van de acolietengroep. Daarnaast is hij vrijwilliger bij de KBO afdeling Heesch. Hier verzorgde hij onder andere het drukwerk. Al meer dan dertig jaar ondersteunt de heer Van Veghel familieleden en buren met een broze gezondheid.