26 juli 2022

Hop-On Hop-Off bus stop na 3 jaar

Na 3 jaar komt de laatste rit gratis Hop-On Hop-Off bus eraan

HEESCH – De afgelopen drie jaar reed de gratis Hop-On Hop-Off bus zes dagen per week haar vaste ritten door Heesch. Meerijden kon kosteloos dankzij betrokken sponsoren en vrijwillige chauffeurs. Zaterdag 30 juli om 17.00 uur komt daar een einde aan. Dan wordt een bijzondere periode van ‘citypromotion’ afgesloten.

De reden?

Energie en middelen

Tot aan de coronapandemie lag de bus met de aantallen passagiers prima op schema. De bus bewees haar toegevoegde waarde, werd volop benut en gewaardeerd door passagiers én gaf de chauffeurs volop voldoening. Covid-19 veranderde alles: de bus werd noodzakelijkerwijs meerdere keren ‘uit de vaart’ gehaald en op de momenten dat er wel gereden mocht worden, durfden veel oorspronkelijke passagiers geen kleinere ruimten met meerdere aanwezigen te betreden. Zo ook niet meer de Hop-On Hop-Off bus en veel ander openbaar vervoer. Het bestuur van Stichting Aangenaam Heesch, verantwoordelijk voor het initiatief, stelde onlangs vast dat het uitblijven van betreding van de bus een vast karakter heeft gekregen. Dat lijkt onomkeerbaar en dus heeft deze vaststelling geleid tot het besluit om na drie jaar te stoppen en de energie en middelen te gaan benutten voor andere activiteiten die bijdragen aan het welbevinden van de Heeschenaren. Dat vertaalt zich al direct in een nieuwe activiteit voor het hele gezin: Aangenaam ’22, dat plaatsvindt op 11 september op de Misse, hartje Heesch.

Eerdere berichten

————————————————

Zo blij, zo blij… De gratis Hop-On Hop-Off bus gaat weer rijden door Heesch.

Maandag 20 september om 09:00u is het zover.

Voor bijzonderheden, waaronder de route: www.aangenaamheesch.nl