11 mei 2024

Wilma Slaats nieuwe voorzitter

Wilma Slaats- van den Hurk, voorzitter is per 11 april tijdens de algemene ledenvergadering de nieuwe voorzitter

Wilma Slaats stelt zich voor

De vraag of ik het bestuur van de KBO wilde komen versterken kwam voor mij op een goed moment. Ik heb een poosje geleden een intensieve tijd als mantelzorger afgesloten. Nu heb ik tijd en wil ik me graag inzetten voor de Heesche gemeenschap.

Ik ben geboren in 1954 en opgegroeid in de Schoonstraat, in de boerderij naast de Heemschuur. Na ons huwelijk gingen Carel en ik aan de Denneboomstraat wonen. We hebben 3 dochters en 4 kleinzoons.

Ik startte mijn werkzame leven als kleuterleidster in Heesch, op Pippeloentje, wat later opging in de Emmausschool. Daarna werd ik hoofd van een school in Berlicum. Toen onze oudste werd geboren stopte ik met werken. Dit was toen nog gebruikelijk. Vrijwilligerswerk kwam hiervoor in de plaats: binnen de parochie en in het schoolbestuur, waar ik me zo’n 10 jaar heb ingezet als secretaris en voorzitter.

Inmiddels was ik weer gaan studeren, orthopedagogiek en psychologie in Nijmegen. Ik vond een baan bij de Onderwijsbegeleidingsdienst, waar ik psychologisch onderzoek bij leerlingen verrichte, leraren coachte en ouders adviseerde.
Vervolgens heb ik jarenlang bij de Herman Broerenschool, nu HUB, te Rosmalen gewerkt. Het werken met speciale kinderen en jongeren, hun ouders en leerlingen vond ik geweldig, maar ook intensief. Gaandeweg kreeg ik ook managements- en beleidsmatige taken. Ook zat ik in regionale en landelijke werkgroepen en verzorgde scholing.

Geleidelijk aan heb ik mijn werk (bijna) afgebouwd en geniet ik samen met Carel van vrije tijd. Mijn belangrijkste hobby’s zijn, tuinieren, tennissen, wandelen, hardlopen en met de camper op pad gaan.

Bij mijn nadere kennismaking met de KBO werd ik positief verrast door de vele actieve en enthousiaste leden en vrijwilligers en de grote diversiteit aan activiteiten. Ik vind het een mooie uitdaging om deze prachtige vereniging als voorzitter te gaan leiden.

Ik wil er aan meewerken dat ieder zich thuis voelt in de vereniging en er haar/zijn ontspanning kan vinden met die activiteit die haar/hem aanspreekt. Het nieuwe beleidsplan zal voor het bestuur de koers voor de komende tijd gaan bepalen.
Ik hoop me snel in te kunnen werken en vele leden te ontmoeten.