18 april 2024

Hoera het is zondag 5 mei

“Hoera, het is zondag, kom erbij”

“De verdwenen molens van Heesch en Nistelrode”

Zondag 5 mei wordt de tweewekelijkse bijeenkomst “Hoera, het is zondag, kom erbij” opgeluisterd met een diapresentatie over de verdwenen molens in Heesch en in Nistelrode. Er zal verteld worden over het ontstaan van de molens, over de plek waar de molens hebben gestaan en over de functie van de molens.

Daarnaast zal er aandacht zijn voor de verschillende anekdotes die er over gebeurtenissen rond de molens te vertellen zijn.

De diaserie zal verzorgd worden door Ad van de Akker en Mart Jenniskens en zal ongeveer inclusief pauzes anderhalf uur duren. De presentatie begint om 13.00uur in zaal Den Herd in CC de Pas aan de Misse in Heesch.

Om de twee weken is het: Hoera het is zondag, kom erbij

Eerdere berichten

————————————

Zondag 14 januari is een spannende dag voor de initiatiefnemers van “Hoera, het is zondag. Kom erbij”.

Wie komt er? Wat wordt er verwacht? Waar is behoefte aan?
De koffie staat klaar en een aantal personen heeft spelletjes meegebracht.

Ook biljarten is mogelijk.
De initiatiefnemers: De KBO Heesch, ONS welzijn en Samen Heesch hebben vaak signalen binnen gekregen dat de zondag moeilijkste dag van de week is. Daarom zijn de koppen bij elkaar gestoken en vandaag merken we dat het inderdaad klopt en we in een behoefte voorzien.

Er is een mooie opkomst voor de eerste keer, twee grote tafels vol. Wibet heeft de aftrap gedaan en de aanwezigen welkom geheten. Alle deelnemers hebben een eerste kopje koffie vanuit ons gekregen. Er is geen vast programma, de mensen kunnen doen wat ze leuk vinden. Een aantal zit gezellig samen te buurten en er zijn verschillende tafels waar mensen spelletjes zitten te spelen. En hangt een ontspannen en gemoedelijke sfeer.

Iedereen is enthousiast. Tegen drie uur gingen de meeste naar huis. Slechts groepje van 6 ging nog gezellig door met spelen. Dat kan en mag allemaal. Over 14 dagen zien we elkaar vast wel weer.

Ook u bent welkom.

Uitnodiging

————————————————

Hoera.. het is weer zondag. Kom je ook?

KBO Heesch, ONS welzijn en Samen Heesch starten samen een nieuwe KBO activiteit op zondag 14 januari om 11.00 uur in d Pas. IEDEREEN IS WELKOM, dus niet alleen KBO-leden.

De zondag wordt soms als een saaie, stille dag ervaren: geen bezoek, alleen thuis of een partner die liever achter de tv de tenniswedstrijden wil volgen. Voor deze mensen, mannen en vrouwen, organiseren de drie genoemde organisaties met elkaar een ontmoetingsactiviteit.

Hoe een ander wordt ingevuld hangt sterk af  van de wensen van de deelnemers. Het kan zomaar zijn dat alleen een kopje koffie drinken en een praatje maken voldoende is, een ander wil liever een spelletje doen met iemand die dat ook leuk vindt of je treft iemand met wie je later die middag of verderop in de week iets kunt ondernemen: wandelen. Fietsen, een bioscoopje  of terrasje pikken.

Er is van alles mogelijk.

We starten op zondag 14 januari vanaf 11 uur en komen voorlopig elke even zondag  bij elkaar tot uiterlijk 16.00 uur. De toegang is gratis. Consumpties zijn voor eigen rekening en kunnen uitsluitend met uw bankpasje betaald worden. Voor de eerste keer is het wenselijk als u ons laat weten dat u van plan bent om te komen, zodat wij een beetje kunnen inschatten hoeveel belangstelling er is. Je kan dit doorgeven via de e-mail: vraag@samenheesch.nl. of bellen naar 06-266688911