14 mei 2024

Lintjes voor KBO leden 2024

Lintjes voor KBO Leden 2024

Het heeft de krant al gehaald, maar het is goed om het hier specifiek te herhalen: de lintjesregen. Bij de ‘druppels’ die dit jaar in Bernheze vielen waren er 3 bestemd voor leden van onze KBO Heesch. We mogen als vereniging trots zijn op onze leden en dat geldt des te meer als ze geëerd worden vanwege hun buitengewone inzet voor het algemeen belang en niet alleen binnen onze eigen vereniging. Hoewel….

Ria Ploegmakers-Dollevoet

Op het lijstje van verdienste van Ria Ploegmakers-Dollevoet stond wel degelijk ook haar activiteit binnen de KBO bij de werkgroep Lief en Leed. Al sinds jaar en dag regelt ze alle zaken rondom deze groep en is ze zelf ook actief als bezoeker voor mensen die getroffen worden door ziekte en voor jubilarissen. Ze deed dit na en naast haar inzet voor de parochie, ziekenhuis (Oss en Uden), KVO en Ons Welzijn.

Riek van Venrooij- Lagarde

Riek van Venrooij- Lagarde was actief als overblijfouder op de Emmausschool, was en is dat nog bij het carnaval in Heesch en is het nog als vrijwilliger binnen verzorgingshuis Heelwijk. Binnen onze eigen KBO brengt ze de INFO rond en wil binnenkort van start gaan bij de Lief en Leed groep.

Wil van de Wiel – van Wamel

Wil van de Wiel – van Wamel heeft haar lintje verdiend binnen de zorg: als vrijwillig begeleidster tijdens de vakantieweken van ZLTO en als vrijwilliger voor de Horizon en nog als mantelzorger. Ze is ook actief als gastvrouw binnen de Eijnderic.

Foto’s met dank aan de Mooi Bernheze

———————————————–

Lintjesregen gemeente Bernheze 2024 – Heesch

Vrijdag 26 april vindt de jaarlijkse lintjesregen plaats. Veertien inwoners van de gemeente Bernheze worden benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau en één inwoner tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Mark de Man overhandigt hen deze Koninklijke onderscheidingen.

Ook leden van KBO Heesch hebben een onderscheiding ontvangen, van harte gefeliciteerd allen

In het bijzonder Ria Ploegmakers coördinator van de ziekenbezoek groep is een actieve vrijwilliger voor de KBO.

Ria Ploegmakers- Dollevoet wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Decoranda zette zich in als vrijwilliger in het kerkkoor, de pronkzitting ‘ Rooie Tesneuzik’ en ze was actief als vrijwilliger in het ziekenhuis in Oss en later in Uden gedurende 15 jaar. Daarnaast is Decoranda bestuurslid geweest van de KVO en maaltijdbezorger bij Ons Welzijn. Tot op heden is mevrouw kartrekker bij de KBO voor de ziekenbezoeken en legt ze regelmatig zelf ook een bezoek af.

Wil van de Wiel- van Wamel uit Heesch wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Marion van de Ven- van Griensven uit Heesch wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Chris van der Lee uit Heesch wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Gerrit-Jan Leeijen uit Heesch wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Wilco Schrijvers uit Heesch wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Riek van Venrooij- Lagarde uit Heesch wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Voor alle informatie verwijzen we u naar de website van Mooi Bernheze

Op Koningsdag 27 april werden gedecoreerden van Heesch, met hieronder veel leden van de KBO, in de zaal van de Pas ontvangen en verblijd met koor Ameezing dat tevens een flink aantal leden van de KBO heeft.

Fotoverslag Koningsdag 2024