Het bestuur binnen onze vereniging verricht diverse taken om het beleid en de doelstelling van de vereniging te helpen realiseren.

Hier geven we globaal aan wat dit inhoudt.

Voorzitter

De voorzitter is het gezicht van de organisatie!
Tot de taken van de voorzitter behoren het leiden van de ALV en de bestuursvergaderingen.
Vertegenwoordiging van de organisatie naar de leden van de vereniging en naar buiten.
Leiden van het bestuur zoals initiatieven nemen, de bekende stip aan de horizon zetten, coördineren en doen uitvoeren van
bestuurswerkzaamheden. De voorzitter is initiatiefnemer van het beleid binnen de vereniging.

  • geeft leiding aan de bestuursvergaderingen, geeft leiding aan het periodiek overleg met kartrekkers die in werkgroepen de verschillende activiteiten uitvoeren,
  • is de vertegenwoordiger van de vereniging:
    • binnen de aangesloten KBO Brabant vereniging in het periodieke overleg met het regiobestuur.
    • in het overleg met het college van de gemeente over subsidies en -voorwaarden
    • met het bestuur van het gemeenschapshuis over afspraken voor huur van zalen en faciliteiten
    • en met besturen van andere verenigingen of organisaties van belang voor de vereniging
  • Onderhoudt en draagt zorg voor de collegiale banden met bestuursleden en kartrekkers
  • Bewaakt het algehele beeld en stand van de communicatie te samen met het bestuurslid communicatie 
  • Bewaakt de jaarplanning met secretaris en bestuurslid Activiteiten

Secretaris

De secretaris is de notulist van het bestuur en daarmee van de vereniging.

Tot de taken van de secretaris behoren:

  • de correspondentie namens de vereniging.
  • Archiveren van ontvangen brieven en bewaren afschriften van verzonden brieven.
  • Verslagen en notulen maken van de diverse vergaderingen, zoals de ledenvergadering en de bestuursvergaderingen.
  • Ook het (mede) maken van de agenda en het bewaken van de actielijst behoren tot de taken van de secretaris.
  • De secretaris kan het maken van verslagen/notulen delegeren naar een notulist.
  • Verdere taken zijn: Bijhouden van de ledenlijst. Organiseren van evenementen, vergaderingen. 

Penningmeester

De penningmeester beheert de financiën van de vereniging.

Taken van de penningmeester zijn:

  • Bijhouden van de kas en het beheren van de bankrekeningen.
  • Doen en ontvangen van betalingen.
  • Bijhouden van kas- en bankboek.
  • Opstellen van het financieel jaarverslag en de begroting.
  • Bewaken van de plannen van het bestuur aan de hand van een begroting.

Algemene zaken

 

Hier kunt u zich aanmelden om actief te worden in het bestuur van Senioren Heesch.

  • Vul uw mobiele of vaste telefoonnummer in
  • Binnen het bestuur hebben we een taakverdeling, Je kunt kiezen uit verschillende taken waarvoor je interesse hebt. Er wordt altijd contact met je opgenomen om een en ander te bespreken. Geef aan waar u interesse in hebt.
  • De vergaderingen en de te verrichten taken vinden hoofdzakelijk op werkdagen plaats. Elke activiteit vergt de nodige voorbereiding. Om zo nodig een rooster te kunnen opstellen willen we graag weten op welke dag en tijden je aanwezig kunt zijn. De activiteiten, die worden georganiseerd door vrijwilligers van de verschillende werkgroepen, starten meestal tijdens de voormiddag om 09.00 ur of 10.00 uur. Ze eindigen dan rond 12.00 uur Na de middag meestal om 13.00 uur en eindigen dan ron 17.00 uur. In de avond starten de activiteiten meestal rond 19.00 uur en eindigen rond 22.00 uur. Van een bestuurslid wordt verwacht, op basis van zijn bestuurstaak, contacten te onderhouden met de verschillende werkgroepen, met name de werkgroepen die actief zijn op zijn taakgebied.
  • Om een globaal beeld te hebben wat uw deskundigheid en uw ervaring is, willen we graag weten op welke gebieden dat is
  • Als u aanvullende opmerkingen hebt, dan graag hier aangeven.