Jeu de boules

Al meer dan dertig jaar wordt in Heesch door KBO-ers jeu de boules gespeeld. Sinds de zomer van 2019 heeft ons dorp de beschikking gekregen over 3 mooie buitenbanen gelegen aan ’t Dorp, naast het Kruidvat.

Tijdens de zomer maanden wordt hier op dinsdagmiddag door de jeu de boulers van onze KBO in “competitieverband” gespeeld. Tijdens de winter wordt uitgeweken naar 2 binnenbanen in Teeffelen.

De scores  van de onderlinge wedstrijden worden nauwkeurig bijgehouden. Diegene met het hoogste gemiddelde over het hele jaar heen wordt gekroond tot clubkampioen. Een oorkonde en eeuwige roem is zijn deel.

Op de buitenbanen kan met maximaal 18 mensen tegelijk worden gespeeld. In Teeffelen is dit aantal 12. Zowel in de zomer als in de winter wordt om half twee gestart. Halverwege de middag is er koffie en tijd om gezellig te buurten. Want dat hoort er ook bij.

Zin om mee te doen? Kom dan dinsdag om half twee naar het dorp.

Voor alle duidelijkheid. Het zijn van banen van de gemeente Bernheze. Op alle andere tijden kan hiervan door iedere inwoon(st)er van Heesch gebruik worden gemaakt. Enige voorwaarde is dat de boel netjes wordt achtergelaten.

Veel plezier.

JH.