Algemeen

KBO Heesch is een springlevende vereniging en wil dat blijven. Om dat te realiseren zet het bestuur zich in om de continuïteit van de activiteiten te bevorderen met oog voor ledenwerving en ledenbinding binnen een aantal geformuleerde uitgangspunten.

Missie

De KBO Heesch heeft als missie het onderling ontmoeten, ondersteunen van individuele senioren, en behartigen van (collectieve) belangen van zijn leden.

Visie

De KBO is ván en vóór alle senioren.

Kernwaarden

Als belangrijkste kernwaarden onderschrijven we gastvrijheid, gezelligheid en ontspanning. Daarnaast hechten we waarde aan (sociale) veiligheid en zingeving/inspirerend met oog voor inclusiviteit – diversiteit en kenmerken als actief, ondernemend, vitaliteit. We bevorderen de zelfstandigheid/zelfredzaamheid en hebben waar nodig zorg en verantwoordelijkheid voor elkaar door solidariteit en wederzijdse ondersteuning. Dit alles vanuit traditionele waarden als rechtvaardigheid, respect, , betrouwbaarheid en naastenliefde.